Προγράμματα | Κέντρο της ActionAid στην Αθήνα

Προγράμματα

Home / Προγράμματα
Φίλτρα
Δωρεάν υπηρεσίες και προγράμματα

Δωρεάν υπηρεσίες και προγράμματα

Μάθετε για να τα νέα προγράμματα και τις υπηρεσίες του Κέντρου της ActionAid στην Αθήνα. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλους και παρέχονται δωρεάν. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 215.55.57.345 και το athens@actionaid.org για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές. Το Κέντρο της ActionAid τηρεί όλα τα μέτρα προστασιας για την πρόληψη της διάδοσης του κορωνοϊού. Διαβάστε το φυλλάδιο ΕΔΩ.   © Thalia Galanopoulou/ActionAid
Η τέχνη της επινόησης

Η τέχνη της επινόησης

Πόσο εύκολο είναι να επινοεί κανείς ιστορίες και πόσο εύκολο είναι μετά να τις βάλει στο χαρτί; Μπορεί να φαίνεται δύσκολο αλλά η τέχνη της επινόησης είναι κάτι που μαθαίνεται και μάλιστα πολύ διασκεδαστικά! Το εργαστήρι δημιουργικής γραφής περιλαμβάνει πειραματισμό με τα εργαλεία της επινόησης (ασκήσεις δημιουργικής γραφής, παιχνίδια αφήγησης, παιχνίδια με το λόγο). Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τα βασικά αφηγηματικά είδη. Επιπλέον, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν οι ίδιοι μικρά αφηγηματικά κείμενα, όπως το διήγημα και το παραμύθι. Λεπτομέρειες Υλοποίησης: • Οκτώβριος - Ιανουάριος (α’ κύκλος): δίωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις, εξ’ αποστάσεως.
W4BW: Working for a better World

W4BW: Working for a better World

                    Tα τελευταία χρόνια με την εισροή προσφυγικών και μεταναστευτικών πληθυσμών σε χώρες του νότου (Global South), υπάρχει πλήθος κόσμου που είτε σε επαγγελματικό είτε σε εθελοντικό επίπεδο απασχολείται σε οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών και έρχεται σε επαφή με τις αντίστοιχες ομάδες. Παρουσιάζεται έτσι, μια επιτακτική ανάγκη για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ομάδων που βρίσκονται στο πεδίο, στην υποδοχή και ένταξη των προσφύγων, αιτούντων άσυλο και μεταναστών. To πρόγραμμα «Working for a better World ή W4BW» προτείνει την ανάπτυξη πρακτικών για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των επαγγελματιών και εθελοντών και
Αct45: Οι 45+ στο Επίκεντρο της Ευρώπης

Αct45: Οι 45+ στο Επίκεντρο της Ευρώπης

Το Αct45 είναι ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση το οποίο έχει ως στόχο να αναπτύξει και να δοκιμάσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο συνεργασίας ανάμεσα σε φορείς της κοινωνίας των πολιτών, εργοδότες και εκπαιδευτικούς φορείς, ώστε να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των ανέργων 45 και άνω που δεν έχουν τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση ή έχουν βασικές ελλείψεις σε ψηφιακές δεξιότητες. Με βάση ερευνητικά δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης φαίνεται ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας βρίσκονται στις λιγότερο εκπαιδευμένες μερίδες του πληθυσμού σε κάθε κράτος-μέλος. Επίσης, περίπου το 60% των 74 εκατομμυρίων Ευρωπαίων που δεν έχουν τελειώσει το σχολείο ή δεν έχουν
Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για μαθητές Δημοτικού

Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για μαθητές Δημοτικού

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση υλοποιεί αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές Δημοτικού. Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε θεατρικούς εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς με στόχο την επικοινωνία, την ενσυναίσθηση, την ευαισθητοποίηση γύρω από κοινωνικά θέματα. Ερέθισμα αυτών των σχεδιασμών αποτελεί ένα παραμύθι. Μπορείτε να διαλέξετε για την ομάδα σας έναν από τους παρακάτω σχεδιασμούς: Το Δάσος που κοιμόταν Με ερέθισμα το παραμύθι της Ρεμπέκα Ντότρεμερ τα παιδιά θα μπουν σε μια φανταστική πόλη της οποίας όλοι οι κάτοικοι κοιμούνται. Σε αυτήν την πόλη δεν ακούγεται κανένας ήχος, τα παιδιά είναι κοιμισμένα στην παιδική χαρά, κάποιοι άλλοι έχουν αποκοιμηθεί στα καθίσματα
Περιηγήσεις

Περιηγήσεις

Οι «Περιηγήσεις» είναι 2 διαφορετικά προγράμματα δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται αντίστοιχα σε 2 σημεία ενδιαφέροντος στην ευρύτερη περιοχή του Κολωνού. Κάθε πρόγραμμα διαρκεί περίπου 1μιση ώρα και αφορά στην ιστορία και στην εξερεύνηση του χώρου στον οποίο πραγματοποιείται. Οι χώροι που προτείνονται σαν σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής είναι: ο Λόφος του Ιππίου Κολωνού και η Ακαδημία Πλάτωνος. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εντάσσονται στο πλαίσιο της διαδραστικής και βιωματικής μάθησης. Συγκεκριμένα, μέσα από ένα «Κυνήγι Χαμένου Θησαυρού» ειδικά σχεδιασμένου για τον χώρο του Λόφου του Ιππίου Κολωνού και της Ακαδημίας Πλάτωνος αντίστοιχα, τα παιδιά καλούνται να ακολουθήσουν τα βήματα και να λύσουν
Μουσικοκινητικά ταξίδια

Μουσικοκινητικά ταξίδια

Η μουσική συναντά την κίνηση και μαζί μας προσκαλούν σε "μουσικοκινητικά ταξίδια" γεμάτα φαντασία, παιχνίδι και δημιουργία. Με όχημα τις παραστατικές τέχνες (μουσική, χορός, θέατρο και αφήγηση) και σε συνδυασμό με τα εικαστικά σχεδιάζουμε συναντήσεις δομημένου παιχνιδιού με γενική θεματική την κλιματική αλλαγή. Γνωρίζουμε κινησιολογικά τα στοιχεία της φύσης, χορεύουμε τις διαφορετικές διαθέσεις του καιρού, μιμούμαστε τη φύση και τα ζώα κάθε τόπου, αναγνωρίζουμε ήχους και αυτοσχεδιάζουμε ηχοϊστορίες, παίζουμε μουσική με… άχρηστα αντικείμενα και κατασκευάζουμε απλά αυτοσχέδια όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά. Στόχοι του προγράμματος: Η προσέγγιση είναι διαθεματική και δια-καλλιτεχνική στοχεύοντας σε μια ολιστική καλλιέργεια της αισθητικής παιδείας. Προωθούνται η
ON στην δράση / OFF στην κλιματική αλλαγή

ON στην δράση / OFF στην κλιματική αλλαγή

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει πλέον κάθε χώρα σε κάθε ήπειρο και έχει σημαντικές επιπτώσεις στους ανθρώπους και τις κοινότητες του σήμερα αλλά ακόμα περισσότερο του αύριο. Το μέλλον της ανθρωπότητας προοιωνίζεται δυσοίωνο, αλλά αν όλοι συνεργαστούμε,  θα καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητά του για τις επόμενες γενιές. Οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και τα οπτικοακουστικά μέσα μας δίνουν  τη δυνατότητα «να φωνάξουμε» δυνατά το μήνυμά μας ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Στόχοι του προγράμματος: Οι έφηβοι: θα συνδέσουν τα τοπικά περιβαλλοντικά προβλήματα με την παγκόσμια πραγματικότητα θα εξασκηθούν στη χρήση οπτικοακουστικών μέσων και επιλεγμένων ψηφιακών εργαλείων θα εξερευνήσουν τη γειτονιά του Κολωνού
Ένας ελέφαντας στο δωμάτιο – Ποιος φοβάται την τέχνη;

Ένας ελέφαντας στο δωμάτιο – Ποιος φοβάται την τέχνη;

Κύκλος εικαστικών εργαστηρίων και δημιουργικής μάθησης για παιδιά 10-13 ετών. Το πρόγραμμα έχει στόχο να μυήσει τα παιδιά στον φανταστικό κόσμο των εικαστικών τεχνών, εκεί που το κερί γίνεται πινέλο, το σαπούνι γίνεται μάρμαρο, η πέτρα χαρτί. Αρκεί να μπορείς να το φανταστείς και τότε γίνεται αληθινό, έλεγε ο Πικάσο και ο Ελέφαντας στο Δωμάτιο συμφωνεί κι αυτός. Έλα αν φοβάσαι! Στόχοι του προγράμματος: Με παιδαγωγικό εργαλείο την τέχνη και ακολουθώντας το μοντέλο «μάθηση μέσα από την πράξη» (learning by doing), τα παιδιά αποκτούν θετικά συναισθήματα για την τέχνη, μαθαίνουν να πειραματίζονται, ανακαλύπτουν ασυνήθιστες τεχνικές και εφοδιάζονται με επιμονή, υπομονή
Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες

Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες

Το Επίκεντρο της ActionAid σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έχει οργανώσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου που αφορά που αφορά στη διερεύνηση των προβλημάτων που μπορεί να έχει η περιοχή που ζουν και στην αναζήτηση πιθανών τρόπων αντιμετώπισής τους. Περιγραφή προγράμματος Το πρόγραμμα αφορά τρεις δίωρες συναντήσεις: Στην πρώτη συνάντηση η ομάδα και ο / η εκπαιδευτικός συναντιούνται με τη θεατροπαιδαγωγό και υλοποιείται ένα βιωματικό – θεατρικό εργαστήρι. Στο εργαστήρι αυτό οι μαθητές/τριες μαζί με τον / την εκπαιδευτικό τους θα διερευνήσουν μέσα από παιχνίδια ρόλων και θεατρικές τεχνικές όλα όσα
Τα παιδιά ως ενεργοί πολίτες

Τα παιδιά ως ενεργοί πολίτες

Το Επίκεντρο της ActionAid σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έχει οργανώσει ένα εκπαιδευτικό-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για μαθητές Ε΄ και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου που αφορά στη διερεύνηση των προβλημάτων που μπορεί να έχει η περιοχή που ζουν και στην αναζήτηση πιθανών τρόπων αντιμετώπισής τους. Περιγραφή προγράμματος Το πρόγραμμα αφορά τρεις δίωρες συναντήσεις: Στην πρώτη συνάντηση η ομάδα και ο / η εκπαιδευτικός συναντιούνται με τη θεατροπαιδαγωγό και υλοποιείται ένα βιωματικό – θεατρικό εργαστήρι. Στο εργαστήρι αυτό οι μαθητές/τριες μαζί με τον / την εκπαιδευτικό τους θα διερευνήσουν μέσα από παιχνίδια ρόλων και θεατρικές τεχνικές
Beyond Goals

Beyond Goals

Το πρόγραμμα Rise – Beyond Goals βασίζεται στην πρωτοποριακή μεθοδολογία του Football3 και στοχεύει στην κινητοποίηση και την ενδυνάμωση κοινωνικά αποκλεισμένων νέων από 12 έως 18 ετών. Με όχημα το ποδόσφαιρο, το Beyond Goals που υλοποιείται με την υποστήριξη του UEFA Foundation for children στο ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ της ActionAid, δίνει την ευκαιρία σε αγόρια και κορίτσια της περιοχής του Κολωνού στον Δήμο Αθηναίων, να μάθουν να σέβονται τη διαφορετικότητα, να εκφράζουν τα προβλήματά τους και να αλληλοστηρίζονται για να πετύχουν τους στόχους τους. Με πρεσβευτές τον διεθνή ποδοσφαιριστή και τροπαιούχο του EURO2004, Δημήτρη Παπαδόπουλο και την πρωταθλήτρια του ΠΑΟΚ και μέλος
Συμβουλευτική υποστήριξης εφήβων

Συμβουλευτική υποστήριξης εφήβων

Αισθάνεσαι πως κανείς δεν σε καταλαβαίνει; Κάνεις άσχημες σκέψεις; Νιώθεις πως σου έχουν φορέσει κάποια ταμπέλα; Δυσκολεύεσαι στις σχέσεις σου; Θέλεις να γνωρίσεις καλύτερα τον εαυτό σου και τις δυνάμεις σου; Δεν χρειάζεται να το παλεύεις μόνος σου. Είναι ΟΚ να ζητήσεις βοήθεια. Μίλησε σήμερα με την ψυχολόγο μας.
Επαγγελματικός προσανατολισμός εφήβων και νέων

Επαγγελματικός προσανατολισμός εφήβων και νέων

Γνωρίζεις καλά τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά σου; Τι επαγγελματικούς στόχους έχεις και ποιες σχολές σου ταιριάζουν; Πώς θα λάβεις τη σωστή απόφαση και πώς θα την πραγματοποιήσεις με επιτυχία; Τι άλλες επιλογές έχεις; Πώς είναι στην πράξη το επάγγελμα που σε ενδιαφέρει; Προγραμμάτισε μια ατομική συνάντηση με τη Σύμβουλο Εργασίας και προσανατολίσου σωστά στο Επίκεντρο.
Προς Φυγή

Προς Φυγή

Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης σε σχέση με το προσφυγικό και γενικότερα με τις μετακινήσεις πληθυσμών, τα πως και τα γιατί, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες Πόσο εύκολο είναι ένα ταξίδι προς την Φυγή; Και όταν φτάσεις εκεί τι ακολουθεί μετά; Πόσοι αλήθεια προσέφυγαν ανά τους αιώνες σε αυτό το ανεξερεύνητο μέρος; Μέσα από μια σειρά διαδραστικών ασκήσεων με εργαλείο την θεατρική έκφραση οι έφηβοι γίνονται συνοδοιπόροι ανθρώπων που αναγκάστηκαν να «κοιτάξουν αντίθετα από την γενέτειρά τους». Κοιτάζουν μαζί τους, προβληματίζονται και παίρνουν θέση. Πληροφορίες του εργαστηρίου: Εργαστήριο που απευθύνεται σε εφήβους Γυμνασίου και Λυκείου. Αριθμός μαθητών: 1 τμήμα Διάρκεια προγράμματος: περίπου 120΄ Ώρες: 11:00
Δημιουργώντας με τον πηλό

Δημιουργώντας με τον πηλό

Στο εργαστήρι κεραμικής, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τον πηλό και μέσα από τη χαρά της δημιουργίας, θα τον πλάσουν και θα του δώσουν μορφή, θα αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις για την ιστορία και τη φύση του υλικού και θα βάλουν σε δράση τη φαντασία τους κατασκευάζοντας χρήσιμα αλλά και διακοσμητικά αντικείμενα μέσα από βασικές πρακτικές. Στόχοι του εργαστηρίου: Να βρουν τα παιδιά δημιουργικούς τρόπους για να εκδηλώσουν τις ιδέες και να εκφραστούν ελεύθερα μέσω πολυαισθητηριακών δραστηριοτήτων. Ηλικίες/τάξεις: 6-9 ετών/ Α’-Γ’ Δημοτικού Συνεργάτης: ki + ivog ceramics studio
Χορωδία Polyphonica ενηλίκων

Χορωδία Polyphonica ενηλίκων

Μετά την περσινή επιτυχία η χορωδία ενηλίκων συνεχίζει για δεύτερη χρονιά. Στη διαπολιτισμική μικτή χορωδία ενηλίκων θα δίνεται η δυνατότητα σε άτομα που αγαπούν το τραγούδι, άνδρες και γυναίκες, ανεξαρτήτως μουσικών γνώσεων και προηγούμενης χορωδιακής εμπειρίας, να έρθουν σε επαφή με την πολυφωνία και να αποκτήσουν ή να αναπτύξουν περισσότερο τις μουσικές τους δεξιότητες. Στόχοι του προγράμματος: Η χορωδία παρέχει ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης, έκφρασης και συνύπαρξης, όπου μέσα από ασκήσεις, παιχνίδια και τραγούδια, οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν γνώσεις με ευχάριστο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα θα αποτελεί "καταφύγιο" από τη συχνά πιεστική και αγχογόνα καθημερινή πραγματικότητα. Ηλικίες: 18+ ετών Συνεργάτης: Polychonica
Θεατρικό εργαστήρι για άτομα άνω των 65 ετών: Τι γνωρίζεις για τους θεατρικούς συγγραφείς;

Θεατρικό εργαστήρι για άτομα άνω των 65 ετών: Τι γνωρίζεις για τους θεατρικούς συγγραφείς;

Στη διάρκεια του εργαστηρίου  "Τι γνωρίζεις για τους θεατρικούς συγγραφείς;" μαθαίνουμε για τη ζωή και το έργο σημαντικών Ευρωπαίων θεατρικών συγγραφέων και συζητάμε το ιστορικό, λογοτεχνικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο έζησαν και δημιούργησαν. Ακόμα, επιλέγουμε έργο που θα ανέβει ως θεατρική παράσταση στο τέλος της χρονιάς. Στόχοι του εργαστηρίου: Η ενίσχυση της δια βίου μάθησης, η ανάπτυξη της ομαδικότητας και της συνεργασίας. Ηλικίες: 65+ ετών Συνεργάτης: People Behind
Εκπαιδευτική ρομποτική με SCRATCH 2.0 (coding)

Εκπαιδευτική ρομποτική με SCRATCH 2.0 (coding)

Τα παιδιά θα μάθουν προγραμματισμό (coding) χρησιμοποιώντας το SCRATCH και θα εμπεδώσουν την ύλη των Μαθηματικών και της Φυσικής του Δημοτικού διασκεδάζοντας. Θα προγραμματίσουν διαδραστικά πειράματα, ιστορίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια και animation και θα δημιουργήσουν ρομποτικές κατασκευές με LEGO WeDo™ & SCRATCH. Στόχοι του εργαστηρίου: Να ψυχαγωγηθούν, να εμβαθύνουν σημαντικά τις γνώσεις τους και να διδαχθούν δεξιότητες ικανές ώστε να υποστηρίξουν τη μελλοντική τους πορεία στην κοινωνία του αύριο. Ηλικίες/τάξεις: 10-12 ετών/ Δ'-ΣΤ' Δημοτικού *Μπορούν να το παρακολουθήσουν μόνο παιδιά που έχουν ήδη παρακολουθήσει το πρόγραμμα “Εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO WeDo™” καθώς αποτελεί συνέχειά του. Συνεργάτης: STEM education
Stem in Action!

Stem in Action!

Η σωστή δομή μιας κατασκευής, η μετάδοση κίνησης και το μηχανικό πλεονέκτημα είναι πλέον έννοιες οικείες από τους "Νέους Μηχανικούς". Τα παιδιά μαθαίνουν πια να χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρες και αισθητήρες ώστε να μπορέσουν να προγραμματίσουν την κατασκευή τους και να δημιουργήσουν τους πρώτους αυτοματισμούς. Στόχοι του εργαστηρίου: Να προγραμματίζουν τα παιδιά με τα ίδια τους τα χέρια το μοντέλο που έχουν κατασκευάσει και να το παρατηρούν να εκτελεί αυτόματα τις εντολές. Ηλικίες/τάξεις: 6-9 ετών/ Α'-Γ' Δημοτικού *Μπορούν να συμμετάσχουν μόνο παιδιά που έχουν ήδη παρακολουθήσει το πρόγραμμα "Νέοι μηχανικοί" καθώς αποτελεί συνέχειά του. Συνεργάτης: SΤΕΜ education
Μαθήματα Ελληνικών

Μαθήματα Ελληνικών

Μαθήματα ελληνικής γλώσσας για ενήλικες πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται σε αρχάριο ή και σε προχωρημένο επίπεδο. Καλλιεργούνται, μεταξύ άλλων, δεξιότητες επικοινωνίας, ανάγνωσης και κατανόησης καθώς και παραγωγής γραπτού λόγου. Ηλικίες: 18+ Επίπεδα μαθημάτων: (2) Αρχάριοι, Προχωρημένοι Συχνότητα: 2 ώρες / 2 φορές την εβδομάδα
Το σχολείο της Κιρίν (Η μικρή καμηλοπάρδαλη)

Το σχολείο της Κιρίν (Η μικρή καμηλοπάρδαλη)

Τα παιδιά παρατηρούν, φαντάζονται και κατασκευάζουν τα πρώτα τους έργα! Το σχολείο της Κιρίν αποτελείται από αυτοτελή εικαστικά εργαστήρια που απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Τα εργαστήρια περιλαμβάνουν: αφήγηση επιλεγμένων παραμυθιών, κινητικά παιχνίδια, ζωγραφική και κατασκευές με διάφορα μέσα και ποικίλα υλικά. Το πρόγραμμα είναι εμπνευσμένο από το περιοδικό «Κιρίν» (καμηλοπάρδαλη στα ιαπωνικά), ένα προοδευτικό περιοδικό τέχνης για παιδιά με σήμα την καμηλοπάρδαλη που ξεκίνησε την κυκλοφορία του το 1947 στην Ιαπωνία με στόχο να δώσει αξία στην ελεύθερη έκφραση των παιδιών. Στόχοι του προγράμματος: Η ενεργοποίηση της εικαστικής αντίληψης των παιδιών ήδη από τη νηπιακή ηλικία Η γνωριμία με
Ζω μαζί με την τέχνη

Ζω μαζί με την τέχνη

Τα παιδιά εξερευνούν τις Εικαστικές Τέχνες μέσα από διαδραστικές εκπαιδευτικές τεχνικές, έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς τρόπους καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργούν ατομικά και ομαδικά έργα με πρωτότυπα μέσα και εργαλεία. Στόχος του προγράμματος: Να απελευθερώσει τη φαντασία των παιδιών ώστε να δουν τον κόσμο που τους περιβάλλει με έναν διαφορετικό τρόπο και να κατανοήσουν τον ρόλο και τη σημασία της τέχνης για τη ζωή τους. Ηλικίες/τάξεις: 6-9 ετών/ Α'-Γ' Δημοτικού Συνεργάτης: VYCA - Very Young Contemporary Art
Εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO WeDo™

Εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO WeDo™

Τα παιδιά δίνουν «ζωή» στις LEGO κατασκευές που ετοιμάζουν! Πώς; Μέσω ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή... Χτίζουν με τα χέρια τους όσα φαντάζονται και στη συνέχεια τα βλέπουν να κινούνται  ρομποτικά και να ζωντανεύουν! Στόχοι του εργαστηρίου: Να γνωρίσουν τα παιδιά την «Εκπαιδευτική Ρομποτική» και τις δυνατότητές της και να αναπτύξουν τις πρώτες, βασικές δεξιότητες στον προγραμματισμό. Ηλικίες/τάξεις: 10-12 ετών/ Δ'-ΣΤ' Δημοτικού Συνεργάτης: STEM education  
Νέοι μηχανικοί

Νέοι μηχανικοί

Τα παιδιά μεταμορφώνονται σε μικρούς επιστήμονες και μαθαίνουν να κατασκευάζουν απλές μηχανές, με πολύ διασκεδαστικό τρόπο! Μέσα από τη διαδικασία κατανοούν τις βασικές αρχές λειτουργίας των μηχανών και διασκεδάζουν δημιουργώντας. Στόχοι του εργαστηρίου: Να κατανοήσουν τα παιδιά όλα τα φυσικά μεγέθη της Μηχανικής, δηλαδή να μάθουν τι σημαίνει “ταχύτητα”, “δύναμη”, “ροπή”, “τριβή” και “έργο”, διασκεδάζοντας! Ηλικίες/τάξεις: 6-9 ετών/ Α’-Γ’ Δημοτικού Συνεργάτης: SΤΕΜ education
Θεατροπαιχνίδια

Θεατροπαιχνίδια

Σε αυτό το εργαστήρι θα παίξουμε! Αφετηρία για το παιχνίδι μπορεί να αποτελέσει ένα αντικείμενο, μια εικόνα, ένα τραγούδι, ένα παραμύθι, μια σκέψη, κάτι που παρατηρούμε, μια καλή ή κακή διάθεση, ένα βλέμμα, μια λέξη, ένα χρώμα, ένας ήχος κλπ. Μέσα από τεχνικές εκπαιδευτικού θεάτρου, μαζί με τα παιδιά θα μάθουμε να λειτουργούμε ομαδικά, να συνεργαζόμαστε, να εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον και να εκφραζόμαστε σωματικά και λεκτικά. Και όλα αυτά πάντα μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού! Στόχοι του εργαστηρίου: Η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, λεκτικής και μη-λεκτικής επικοινωνίας, συνεργασίας, φαντασίας, κατανόησης των άλλων και του εαυτού. Ηλικίες/τάξεις: 6-9 ετών/
Κατασκευά-Ζω στην πόλη μου

Κατασκευά-Ζω στην πόλη μου

Οι έφηβοι σχεδιάζουν και κατασκευάζουν προσωπικά αντικείμενα από ξύλο όπως φωτιστικά ή κρεμάστρες αλλά και συλλογικά έργα όπως ξύλινα γλυπτά ή φωλιές πουλιών. Οι νέοι ξυλουργοί έρχονται σε επαφή με την τέχνη του φινιρίσματος και εξασκούνται να επιδιορθώνουν, δημιουργικά, παλιά έπιπλα. Στόχοι του εργαστηρίου: Από τη μία τα παιδιά μαθαίνουν μέσω των κατασκευών να λειτουργούν πρακτικά, "να πιάνουν τα χέρια τους" και από την άλλη μέσω μιας άλλης οπτικής, κατανοούν καλύτερα τα μαθήματα της γεωμετρίας, της φυσικής και της σχεδιαστικής απεικόνισης. Ηλικίες/τάξεις: 12-16 ετών/ ΣΤ' Δημοτικού - Α' Λυκείου Συνεργάτης: Ινστιτούτο Κοινός Τόπος
Φτιάξτε το δικό σας παιχνίδι

Φτιάξτε το δικό σας παιχνίδι

Οι έφηβοι επεξεργάζονται φωτογραφίες χρησιμοποιώντας ειδικά προγράμματα, μοντάρουν ηχητικά αρχεία, μαθαίνουν για τον λαβύρινθο του διαδικτύου, προγραμματίζουν ρομπότ, σχεδιάζουν απλά ηλεκτρονικά παιχνίδια και εξοικειώνονται με βασικούς κώδικες προγραμματισμού. Ένα εργαστήρι… παίξε-γέλασε! Στόχοι του εργαστηρίου: Να εξοικειωθούν οι έφηβοι με τον προγραμματισμό, να γνωρίσουν τα εργαλεία επεξεργασίας ήχου και εικόνας και πάνω από όλα να σκεφτούν δημιουργικά, σχεδιάζοντας ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Ηλικίες/τάξεις: 10-15 ετών/ Ε' Δημοτικού – Γ' Γυμνασίου Συνεργάτης: Sci-FY – Science For You
Μαθήματα Αγγλικών

Μαθήματα Αγγλικών

Μαθήματα αγγλικής γλώσσας για αρχάριους. Καλλιεργούνται δεξιότητες επικοινωνίας και βασικής χρήσης της γλώσσας. Ηλικίες/τάξεις: 7-18 ετών/ Β' Δημοτικού – Γ’ Λυκείου (3 απογευματινά τμήματα), Ενήλικες (2 πρωινά τμήματα) Επίπεδο μαθημάτων: Αρχάριο Διάρκεια & συχνότητα: 1,5 ώρα / 2 φορές την εβδομάδα για την ακαδημαϊκή χρονιά
Mαθήματα Η/Υ

Mαθήματα Η/Υ

Εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών - συμπεριλαμβάνει βασική χρήση προγραμμάτων, χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, χρήση διαδικτύου κ.ά. Ηλικίες: 7–12 ετών/ Β΄- ΣΤ΄ Δημοτικού & Ενήλικες Επίπεδα μαθημάτων: (3) Παιδικό, Ενηλίκων, ECDL (μόνο για ενήλικες) Διάρκεια & συχνότητα: 1,5 ώρα / 1 φορά την εβδομάδα για την ακαδημαϊκή χρονιά
Ενισχυτική διδασκαλία για μαθητές Δημοτικού

Ενισχυτική διδασκαλία για μαθητές Δημοτικού

Επεξήγηση της σχολικής ύλης για τα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών με έμφαση σε αντικείμενα ή έννοιες που δυσκολεύουν τους μαθητές. Ηλικίες: 6-12 ετών/ Α'-ΣΤ' Δημοτικού Τμήματα: (6) Α', Β', Γ', Δ', Ε', ΣΤ' Δημοτικού Διάρκεια & συχνότητα: 1,5 ώρα / 2 φορές την εβδομάδα για την ακαδημαϊκή χρονιά *Το παρόν πρόγραμμα δεν αποτελεί μελέτη ή προετοιμασία για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας.  
Ψυχοκοινωνική Στήριξη

Ψυχοκοινωνική Στήριξη

Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγος πραγματοποιούν καθημερινά στο Επίκεντρο ατομικά ραντεβού και ομαδικές συναντήσεις, προκειμένου να ενδυναμώσουν τους κατοίκους του Δήμου και να διερευνήσουν μαζί τους θέματα κοινωνικής και ψυχολογικής φύσης που τους απασχολούν, όπως για παράδειγμα η αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, της ενδοοικογενειακής βίας, η διαδικασία επανένταξης στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή και η αναζήτηση κοινωνικών επιδομάτων πρόνοιας. Συχνότητα: καθημερινά Συνεργάτης: ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ
Εργαστήρι ενδυνάμωσης γυναικών μέσω θεατρικών τεχνικών «Ας μιλήσουμε για εμάς»

Εργαστήρι ενδυνάμωσης γυναικών μέσω θεατρικών τεχνικών «Ας μιλήσουμε για εμάς»

Στο εργαστήρι αυτό θα αξιοποιήσουμε στοιχεια από το θέατρο για να διερευνήσουμε πτυχές του εαυτού μας. Θα εξοικειωθούμε ξανά με τη φαντασία μας, θα πειραματιστούμε με τρόπους έκφρασης, θα επικοινωνήσουμε και θα δημιουργήσουμε ομαδικά. Κι όλα αυτά για να μιλήσουμε για αυτά που μας απασχολούν, που μας φοβίζουν, γι' αυτά που μας ηρεμούν, που αγαπάμε. Παράλληλα θα προχωρήσουμε στη διερεύνηση του άλλου. Θα αναζητήσουμε κοινά και διαφορές, τα στοιχεία που κάνουν καθεμιά μας διαφορετική και θα καλλιεργήσουμε δεξιότητες ομαδικής δημιουργίας/δράσης. Στόχοι του εργαστηρίου: Η ενδοσκόπηση, η επικοινωνία, η απελευθέρωση, η εκφραστικότητα, η ενδυνάμωση, η ενσυναίσθηση, η διερεύνηση του άλλου, η
Λογιστική συμβουλευτική

Λογιστική συμβουλευτική

Οικονομικός Σύμβουλος πραγματοποιεί ατομικά ραντεβού στο Επίκεντρο με κατοίκους του Δήμου, με στόχο να τους καθοδηγήσει σε οικονομικά θέματα που τους απασχολούν, όπως για παράδειγμα η σύνταξη φορολογικών δηλώσεων, οι ρυθμίσεις οφειλών και η υποβολή αιτήσεων για χορήγηση επιδομάτων. Συχνότητα: 4 φορές την εβδομάδα    
Νομική Συμβουλευτική

Νομική Συμβουλευτική

Νομική Σύμβουλος πραγματοποιεί ατομικά ραντεβού στο Επίκεντρο με κατοίκους του Δήμου, με στόχο να εξυπηρετήσει νομικά θέματα αστικού δικαίου, όπως για παράδειγμα παροχή νομικής συμβουλής, σύνταξη εξωδίκων ή σύνταξη και τροποποίηση συμφωνητικών. Συχνότητα: 3 φορές την εβδομάδα
Συμβουλευτική Eύρεσης Εργασίας

Συμβουλευτική Eύρεσης Εργασίας

Σύμβουλοι Εργασίας πραγματοποιούν ατομικά ραντεβού στο Επίκεντρο, με στόχο να καθοδηγήσουν τους κατοίκους του Δήμου σε εργασιακά θέματα, όπως για παράδειγμα η σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, ο επαγγελματικός προσανατολισμός και η υποστήριξη για την ανεύρεση εργασίας. Τακτικά οργανώνονται ομαδικές συμβουλευτικές, εργαστήρια τεχνικών αναζήτησης εργασίας και σεμινάρια με στόχο την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων. Συχνότητα: Καθημερινά